بلاگ

هر آنچه باید درباره موتور آسانسور بدانید!

نحوه عملکرد داخلی آسانسور‌های مسکونی یا تجاری ممکن است چیزی نباشد که اکثر مردم درک عمیقی از آن داشته باشند، بنابراین امروز قصد داریم در مورد انواع موتور آسانسور و برندهای مشهور که استفاده می‌شود صحبت کنیم.

در این مقاله نگاهی به انواع موتورهای الکتریکی مورد استفاده در آسانسور خواهیم داشت. همچنین در مورد مناسب بودن موتورهای مختلف در انواع مختلف آسانسور، محاسبه توان، گشتاور مورد نیاز راه اندازی و روش‌های کنترل سرعت موتورهای آسانسور صحبت خواهیم کرد.

ما همچنین نحوه انتخاب آسانسور مسکونی مناسب برای پاسخگویی به تمام نیاز‌های شما را پوشش خواهیم داد. در ادامه با بهترین برند موتور آسانسور ایرانی و خارجی آشنا خواهید شد.

موتور آسانسور چیست؟

موتور آسانسور یک موتور الکتریکی است که برای حرکت کابین آسانسور به سمت بالا و پایین استفاده می‌شود. نیروی چرخشی تولید شده توسط موتور آسانسور به درام سیم پیچ سیم بکسل منتقل می‌شود تا سیم بکسل را به دور خود بپیچد یا باز کند، به طوری که کابین آسانسور بالا و پایین برود.

موتور‌های آسانسور قطعات الکتریکی ویژه‌ای هستند که برای اطمینان از شتاب و واکنش سریع، اینرسی قطعات متحرک آن باید تا حد امکان پایین نگه داشته شود. در نتیجه، موتور‌های الکتریکی مورد استفاده برای سرویس آسانسور با آرمیچر‌هایی با قطر نسبتا کوچک طراحی می‌شوند.

در نصب آسانسور، موتور‌هایی با سرعت کند ترجیح داده می‌شود و عموما سرعت موتور آسانسور نباید از ۹۰۰ دور در دقیقه بیشتر شود.

هر آنچه باید درباره موتور آسانسور بدانید!

رایج‌ترین انواع آسانسور برای مصارف مسکونی یا تجاری آسانسور‌های کششی (دنده‌ای و گیرلس) یا هیدرولیک هستند. با این حال موتور آسانسور در انواع مختلف می‌توانند استفاده شوند. حال، بیایید بررسی کنیم که چه نوع موتوری برای هر نوع آسانسور مناسب است.

به طور کلی این سه نوع رایج‌ترین انواع موتور آسانسور هستند:

موتور AC (تجاری/مسکونی): معمولا در محیط‌های تجاری و مسکونی استفاده می‌شود و معمولا از ولتاژ بالاتری نسبت به برق خانه شما استفاده می‌کنند.

موتور دیزل/بنزین: زمانی که برق در دسترس نباشد استفاده می‌شود

محرک‌های پنوماتیک/هیدرولیک: این محرک‌ها معمولا برای بار‌های بسیار سنگین و کم ارتفاع، مانند آسانسورهای خودروبر یا آسانسورهای باربر استفاده می‌شوند.

انواع موتور آسانسور

آسانسور‌های کششی با وزنه تعادلی کار می‌کنند که وزن کابین و مسافران آن را جبران می‌کند. موتور مجبور نیست وزن زیادی را جابجا کند که به این معنی است که آسانسور‌های کششی نسبت به سیستم‌های هیدرولیک انرژی بسیار کارآمدتری دارند.

آسانسور‌های کششی گیربکس‌دار توسط موتور‌های الکتریکی AC یا DC کنترل و به حرکت در می‌آیند. موتور الکتریکی چرخ دنده را به حرکت در می‌آورد که باهث حرکت کابین می‌شود. در یک آسانسور گیربکس‌دار، موتور نیاز به قدرت کمتری برای چرخاندن چرخ دنده دارد.

برای یک آسانسور کششی بدون اتاق ماشین، یک موتور کششی بدون دنده کوچکتر مورد نیاز است. این بدان معنی است که می‌توان آن را در داخل شفت قرار داد تا فضای کمتری نسبت به یک موتور بزرگتر اشغال کند.

آسانسور‌های هیدرولیک نیز از موتور‌های الکتریکی استفاده می‌کنند و این آسانسور‌ها توسط پیستونی که در داخل یک سیلندر حرکت می‌کند، تغذیه می‌شوند. موتور الکتریکی روغن هیدرولیک را به داخل سیلندر پمپ می‌کند که جک را حرکت می‌دهد، سپس جک به آرامی کابین آسانسور را بلند می‌کند.

اخیرا صاحبان منازل علاقه‌مند هستند که در خانه‌های خود آسانسور‌های پنوماتیک یا وکیوم داشته باشند. این نوع آسانسورها به موتور، یا هیچ چرخ دنده یا کابلی نیاز ندارند، که دلیل بزرگی برای محبوب شدن آنها است. همچنین نیاز به تعمیر و نگهداری آن‌ها بسیار کم است!

آسانسور‌های پنوماتیکی به جای تکیه بر قدرت موتور آسانسور، از فشار هوا برای بالا و پایین رفتن استفاده می‌کنند. آسانسورهای خلا، از پمپ‌های قدرتمند خود برای کاهش فشار هوا در بالای کابین آسانسور استفاده می‌کند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، فشار زیر کابین، آن را به سمت بالا هل می‌دهد.

زمانی که آسانسور قصد پایین آمدن دارد، پمپ شروع به کار می‌کند و فشار زیر خودرو را کاهش می‌دهد. با کاهش فشار، دستگاه به آرامی پایین می‌آید.

هر دو نوع موتور الکتریکی AC و DC در صنعت آسانسور استفاده می‌شود. با توجه به نیاز‌های مختلف، انواع مختلفی از موتور‌های DC و AC استفاده می‌شود.

موتور‌های DC

انواع مختلفی از موتور‌های DC موجود است (موتور سری، موتور شنت و موتور مرکب). نوع موتور DC که به بهترین وجه برای آسانسور مناسب باشد به نوع نصب آسانسور، سرعت و شیب آن بستگی دارد.

موتور آسانسور نه تنها باید کابین را بالا و پایین کند، بلکه یکی از وظایف اصلی آن شتاب و سرعت بخشیدن به کابین آسانسور است. این کار باید به آرامی و بدون تکان‌هایی که ممکن است باعث ناراحتی مسافران شود انجام شود.

گشتاور راه‌اندازی تولید شده توسط موتور DC که به عنوان موتور آسانسور استفاده می‌شود باید حداقل 225% از گشتاور نامی بار کامل باشد. موتور DC با بیش از 15 درصد تغییر سرعت از حالت بی‌بار تا بار کامل، برای نصب آسانسور مناسب نیست.

بر اساس مدل‌های مختلف آسانسور، انواع زیر از موتور‌های DC استفاده می‌شود:

برای خدمات مسافری: موتور‌های DC مرکب یا موتور‌های شنت DC عملکرد رضایت بخشی دارند.

برای خدمات باربری: در این نوع، موتور‌های DC مرکب مناسب هستند. سیم پیچ سری موتور پیچ مرکب گشتاور راه‌اندازی بالایی را فراهم می‌کند که یک عامل ضروری برای کار‌های سنگین است.

موتور‌های AC

در زیر دو نوع موتور AC مناسب برای نصب آسانسور آمده است:

موتور قفس سنجابی: موتور قفس سنجابی به طور گسترده در آسانسور تا حدود ۲۰ اسب بخار استفاده می‌شود. این نوع به دلیل سادگی آن محبوب. با این حال، مصرف برق موتور قفس سنجابی کمی بیشتر از موتور رینگ لغزشی است، اما به دلیل عدم وجود حلقه‌های لغزنده و قطعات کنترلر کمتر، تا حدودی قابل اعتمادتر است.

موتور حلقه لغزش: موتور‌های القایی حلقه لغزش نیز در انواع مختلف آسانسور استفاده می‌شود. موتور حلقه لغزشی گرانتر است و ضریب قدرت کمتری نسبت به موتور القایی قفس سنجابی دارد. موتور‌های حلقه لغزنده برای آسانسور‌هایی که سرعت کابین آن‌ها به 120 متر در دقیقه می‌رسد، استفاده می‌شود.

بهترین موتور آسانسور

در حال حاضر و به دلیل تحریم‌های بین‌المللی واردات بهترین موتورهای آسانسور موجود در جهان به سختی انجام می‌شود، با این حال شرکت اوج پیمای افق اسانسور در محصولات خود از بهترین موتور آسانسور موجود در بازار استفاده می‌کند.

در ادامه به معرفی برخی از بهترین موتورهای آسانسور خواهیم پرداخت.

موتور آسانسور زیلابگ

موتور آسانسور گیرلس زیلابگ ziehl-abegg را می‌توان به عنوان یکی از بهترین‌های برند موتور آسانسور گیرلس دانست.

موتور آسانسور زیلابگ ساخت کشور آلمان است و دارای کیفیت بسیار بالایی است به طوری که یکی از بهترین برندهای موجود در بازار است.

موتور آسانسور ziehl-abegg برای انواع آسانسورهای کششی با موتورخانه یا بدون موتورخانه مناسب است.

در حال حاضر محصولات زیلابگ یکی از برندهای محبوب شرکت اوج پیمای افق آسانسور در نصب و اجرای پروژه‌های خود می‌باشد. فرقی نمی‌کند آسانسور شما در آپارتمان‌، دفاتر، هتل‌ها یا بلندترین ساختمان‌های باشد، زیلابگ بهترین انتخاب برای شما است.

موتور آسانسور زیلابگ

موتور آسانسور Zatopx زیلابگ، با تکنولوژی مدرن StPUGurt (تسمه فولادی و PU) قدرت موتور فوق‌العاده‌ای دارد که در کنار سر و صدای بسیار کم آن، یک گزینه ایده‌آل را شکب می‌دهد.

موتورهای آسانسور ZAdisc و ZAsyn با طراحی بسیار ساده خود برای آسانسور‌های دارای موتورخانه و روملس مناسب هستند.

سری مدل ZAtop بدون چرخ دنده (گیرلس) بسیار محبوب است و با کارایی بالا و عرض نصب باریک برای زمانی که ابعاد شفت باریک است، مناسب می‌باشد.

موتور آسانسور زیلابگ در حال حاضر یکی از مدرن‌ترین و با کیفیت‌ترین قطعات آلمانی آسانسور در ایران است که در محصولات شرکت اوج پیمای افق آسانسور استفاده می‌شود.

موتورهای آسانسور زیلابگ از تکنولوژی مدرن استفاده می‌کنند و مزایای زیادی را برای سازندگان آسانسور به ارمغان می‌آورد. موتورهای برند زیلابگ برای برآورده کردن نیازهای خاص طراحی شده‌اند. مصرف انرژی در این برند بسیار پایین است و سطح کارایی آن بسیار بالا می‌باشد.

زیلابگ علاوه بر اینکه از ایمنی بسیار بالایی بر خوردار می‌باشد، حافظ محیط زیست نیز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این برند موتور آسانسور با پشتیبانی شرکت در تماس باشید.

موتور آسانسور ایتالیایی آلبرتو ساسی

موتور آسانسور ایتالیایی آلبرتو ساسی یکی از موتورهای پرچمدار ساخت کشور ایتالیا است که سابقه طولانی در این صنعت دارد. ALBERTO SASSI به دلیل برخی مزایا از جمله کیفیت بالا ساخت، بازدهی مناسب، عملکرد قابل اطمینان، تنوع محصولات و… جز برندهای محبوب به شمار می‌رود.

در حال حاضر از این برند 5 مدل موتور آسانسور در دسترس است که هر کدام برای کاربری و نوع آسانسور مختلف استفاده می‌شوند:

مدل TORO

مدل MODY

مدل LEO

مدل MF84

مدل MF48

زمانی که این شرکت در سال 1965 تولید موتورهای الکتریکی را آغاز کرد، تنها در نوع خود در اروپا بود. سال 1982، زمانی که یک برج آزمایشی 30 متری را افتتاح کرد، به یک رهبر جهانی در صنعت آسانسور تبدیل شد.

آلبرتو ساسی چندین مدل موتور آسانسور دارد که همه بر سبکی، بی صدا بودن و راندمان انرژی بالا تمرکز دارند.

موتور آسانسور ایتالیایی آلبرتو ساسی

این شرکت هنوز هم یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موتورهای دنده ای و بدون دنده برای آسانسور است و سالانه نزدیک به 30000 دستگاه تولید می کند.

این شرکت 170 نفر را در چهار منطقه تولیدی شامل 18000 متر مربع به کار می گیرد. بسیاری از آسانسورهایی که این شرکت نزدیک به 70 سال پیش شروع به تولید آنها کرد، هنوز هم کار می‌کنند!

آلبرتو ساسی یک آزمایشگاه تخصصی دارد تا نمونه‌های مواد خام دریافتی از تامین‌کنندگان را قبل از استفاده از آنها تجزیه و تحلیل کند. روبات‌های پیشرفته این شرکت قبل از تولید انبوه محصولات را آزمایش می‌کنند تا برای کاربردهای مختلف مورد بررسی قرار گیرند.

این شرکت تلاش می‌کند تا نقش شریک را برای مشتریان خود ایفا کند و قادر است در مراحل پیش فروش و پس از فروش و حتی در بخش نظارتی از انها پشتیبانی کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناسان شرکت اوج پیمای افق آسانسور تماس حاصل فرمائید.

موتور آسانسور ویتور

موتور آسانسور ویتور چین یک برند ساخت کشور چین است که از کیفیت بالایی برخوردار است. موتورهای گیرلس بی صدا و کم لرزش هستند و با یک ترمز ایمنی و رهاسازی الکتریکی، ایمنی بالایی را برای مسافران آسانسور به ارمغان می‌آورد.

این موتور دارای توان 10 کیلو وات و سرعت 1.6 متر بر ثانیه است.

در طراحی و ساخت موتور آسانسور ویتور چین از آهنربای دائمی استفاده شده که آن را به یک موتور بی صدا و بدون لرزش تبدیل کرده است. با اینکه موتور آسانسور wittur یک محصول چینی است اما از نظر ایمنی و بهره‌وری کیفیت بسیار بالایی دارد.

موتور آسانسور ویتور

موتور آسانسور ویتور چین مناسب برای استفاده در ساختمان های بدون موتورخانه است و سایز کوچکی دارد. در حال حاضر این برند در ایران نیز موجود است و اگر به دنبال یک محصول با قیمت مناسب و کارایی بالا هستید، برای شما مناسب است.

شرکتWITTUR  موتورهایی با کارایی 0.2 تا 700 کیلو وات تولید می‌کند. این شرکت در سراسر جهان بیش از 100000 موتور نصب شده دارد. محصولات این شرکت شامل موتورهای گیرلس آسانسورهایی با بار از 320 کیلوگرم تا 4.7 تن و بارهای محوری تا 35 تن مناسب است.

موتور آسانسور مونتاناری

شرکت مونتاناری جولیو یک برند ایتالیایی با کیفیت است که کار خود را از سال۱۹۷۰ میلادی با تاسیس کارخانجات خود در شهر مودنا کشور ایتالیا آغاز کرد. زمینه فعالیت این شرکت تولید موتور گیربکس، گیرلس و تجهیزات جانبی آسانسور است و یکی از صادر کننده‌های اصلی تجهیزات صنعت اسانسور به سراسر جهان است.

کارخانه مونتاناری درمودنا ایتالیا با وسعتی بیش از 40000 مترمربع، مرکز تمامی فعالیت های پژوهشی، تحقیقاتی و تولیدی این شرکت است. بیش از 150 پرسنل متخصص و مجرب در این شرکت مشغول به تولید و توسعه محصولات مونتاناری هستند.

مونتاناری در سطح جهانی به دلیل کیفیت بالای محصولات خود شهرت دارد و در ایران هم جز یکی از محبوبترین برندهای مورد استفاده است.

موتور آسانسور مونتاری از بهترین مواد اولیه ساخته می‌شود که پس از کنترل کیفیت دقیق، طراحی بی نظیر و کنترل تمامی مراحل تولید روانه بازار می‌شود.

موتور آسانسور مونتاناری

شرکت مونتاناری در سال 1970 توسط آقای جولیو (Giulio) و خانم مونتاناری (Montanari) در یک کارگاه کوچک تاسیس شد. این شرکت در ابتدا فلکه هرزگرد و قطعات مکانیکی آسانسور تولید می‌کرد. در سال 1975 موتور M78 بعنوان اولین موتور آسانسور با برند “مونتاناری جولیو و شرکا” وارد بازار شد.

در سال 1997 شرکت ELEMOL را جهت تولید موتور الکتریکی خود راه اندازی کرد. قابل ذکر است امروزه اکثر الکتروموتورهای نصب شده روی موتورهای این شرکت از برند ELEMOL هستند.

موتور آسانسور M76 مونتاری از سری محصولات قوی این شرکت است. موتورهای مونتاری انواع مختلفی دارند که هر کدام برای کاربرد خاص طراحی شده‌اند.

موتور آسانسور آکیش (AKIS)

موتور آسانسور آکیش یک برند ساخت کشور ترکیه است که در ایران نیز استفاده فرآوان دارد. امروز، کمپانی موتور آکیش با سرمایه گذاری مداوم روی فناوری خود ، به یکی از مهمترین تولیدکنندگان ترکیه در صنعت آسانسور تبدیل شده است.

کمپانی موتور آکیش به تحقیق و توسعه اهمیت زیادی می‌دهد از همین رو محصولات این شرکت همیشه از جدیدترین نوآوری‌ها بهره می‌برد. کمپانی موتور آکیش تمام محصولات خود را مطابق با استانداردهای بین المللی تولید می‌کند.

موتور آسانسور آکیش (AKIS)

کمپانی موتور آکیش بطور جداگانه هر قسمت از محصولات موجود در آزمایشگاه های خود را آزمایش و تجزیه و تحلیل می‌کند. موتور آسانسور AKIS دارای گواهینامه های کیفیت ملی و بین المللی زیادی مانند ISO 9001: 2008 ، CE ، GOST ، TSEK و TSE است.

کمپانی آکیش بزرگترین تولید کننده موتور آسانسور در ترکیه و منطقه خاورمیانه است. این شرکت ظرفیت تولید بالایی دارد و انواع مختلف موتورهای آن برای استفاده موجود است.

اگر به دنبال موتور آسانسور با قیمت مناسب و کیفیت بالا هستید، آکیش می‌تواند برای شما مناسب باشد.

موتور آسانسور ایرانی

با اینکه موتورهای آسانسور خارجی از لحاظ کیفیت ساخت و تکنولوژی بکار رفته در آنها در رتبه بالایی قرار دارند، اما لازم است توجه داشته باشید که ایران نیز در زمینه ساخت موتور آسانسور موفق عمل کرده و در حال حاضر برندهای خوبی در بازار موجود است.

در حال حاضر موتورهای آسانسور ایتالیایی و آلمانی بیشترین استفاده را در بازار ایران دارد. البته توجه داشته باشید که قطعات وارداتی را باید از شرکت آسانسور معتبر خریداری کنید چون نمونه‌های مونتاژی در بازار وجود دارد. شرکت اوج پیمای افق آسانسور قطعات بکار رفته در پروژه‌های خود را مستقیما و از طریق شرکای تجاری بین‌المللی خود به ایران وارد کرده و می‌توانید با خیال آسوده به ان اعتماد کنید.

با این حال همانطور که اشاره کردیم در کنار برندهای مطرح موتورهای آسانسور در دنیا، موتور آسانسور ایرانی نیز کیفیت قابل قبولی دارد. از مزایای موتورهای آسانسور ایرانی می‌توان به قیمت مناسب آنها در کنار کیفیت مشابه برندهای خارجی اشاره کرد.

موتور آسانسور ایرانی بهران، کوپل، فرشباف و الکو برخی از برندهای داخلی هستند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که قطعات به کار رفته در برندهای ایرانی اکثرا وارداتی هستند و تنها در ایران مونتاژ می‌شوند.

بهترین برند موتور آسانسور ایرانی و خارجی

تصمیم‌گیری درباره انتخاب موتور آسانسور ایرانی برای پروژه شما به نوع کاربری آسانسور، بودجه و نظر شرکت آسانسور شما بستگی دارد. قطعا در برخی پروژه‌ها استفاده از موتور آسانسور خارجی پیشنهاد می‌شود و در برخی دیگر ایرانی. شما می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان اوج پیمای افق آسانسور در این زمینه استفاده کنید.

ما قبلا بهترین برند موتور آسانسور خارجی را مفصل شرح داده‌ایم. پیشنهاد شرکت اوج پیمای افق آسانسور استفاده از موتور آسانسور زیلابگ آلمان است که از نظر کیفیت و عملکرد فوق‌العاده است.

به هر حال اگر قصد استفاده ار موتور آسانسور ایرانی را دارید، در ادامه برخی از برندهای ایرانی که در حال حاضر در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد را شرح خواهیم داد.

موتور آسانسور بهران

موتور آسانسور بهران یکی از قدیمی‌ترین برندهای داخلی در صنعت آسانسور است. موتورهای آسانسور بهران داخل طراحی و تولید می‌شود و بیشترین استفاده را در بین محصولات داخلی دارد.

محصولات بهران می‌تواند نیاز داخلی کشور در صنعت آسانسور را تامین کند و به دلیل ایرانی بودن، می‌تواند نیازهای کارفرمایان را شناسایی کرده تا محصولات آن بیشترین هماهنگی با پروژه‌ها را داشته باشد.

تولیدات شرکت بهران از کیفیت مناسبی برخوردا هستند. مصرف انرژی در این موتور پایین است و از ویژگی‌های اصلی آن، می‌توان به حرکت نرم و نداشتن لرزش اشاره کرد. موتورهای آسانسور بهران نویز کمی دارند و همین امر باعث کاهش سر و صدا در آن شده است.

برند کوپل

شرکت آسانسور کوپل یکی دیگر از تولیدکنندگان موتور در ایران است. این شرکت فعالیت خود را از سال 1370 آغاز کرد و نمایندگی شرکت سیکور را اخذ کرد. علاوه بر این، کوپل با همکاری شرکت ویتور اقدام به تاسیس کارخانه برای تولید و ساخت موتور گیربکس، درب اتوماتیک و غیره کرد.

موتورهای کوپل IR10 و IR20 که محصولی مشترک، بین شرکت ایرانی کوپل و شرکت پریمو هند است، از معروف‌ترین محصولات این شرکت هستند. این محصولات  بر پایه طراحی و تکنولوژی PRIMO ایتالیا مونتاژ می‌شود.

موتور آسانسور ایرانی الکو

برند الکو مخفف نام شرکت الکترو بالابر کوشا است که فعالیت خود را از سال 1391 آغاز کرد. این شرکت گواهینامه‌های اتحادیه اروپا ISO و CE-9001 را برای محصولات خود کسب کرده است. از مهمترین مزایای موتور آسانسور الکو می‌توان به قیمت مناسب آن اشاره کرد. همین امر باعث شده تا محبوبیت بیشتری در بازار ایران داشته باشد.

شرکت الکو موتورهای خود را با الهام از محصولات شرکت‌های ساسی و سیکور طراحی و تولید می‌کند.

اگر به دنبال یک محصول ارزان قیمت و در عین حال مشابه طراحی اروپایی هستید، برند الکو می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند.

موتور آسانسور فرشباف

یکی دیگر از برندهای ایرانی در زمینه ساخت موتورهای آسانسور، گروه صنعتی فرشباف است. محصولات تولیدی این برند قیمت بسیار مناسبی دارند که می‌تواند یک مزیت برای آن به شمار برود.

کلیه محصولات تولیدی این شرکت از روی طراحی و تکنولوژی برندهای ایتالیایی الهام گرفته شده که از آن می‌توان به ساسی، سیکور و ایتال گیرز اشاره کرد.

اگر به دنبال برندی هستید که تولید و مونتاژ آن کاملا ایرانی باشد، این گزینه می‌تواند برای شما مناسب باشد.

موتور آسانسور WEBER

موتور آسانسور وبر تولیدی شرکت پاک صنعت موتور است که فعالیت خود را در سال 1397 آغاز کرد. وبر اولین تولید کننده موتور گیرلس در ایران است که نسبت به نمونه‌های خارجی قیمت بسیار مناسبی دارد.

محصولات وبر برای کسانی که می‌خواهند از جدیدترین تکنولوژی روز صنعت آسانسور با کمترین قیمت بهره ببرد، مناسب است.

 

 

 

جدول انتخاب موتور آسانسور

در ادامه جدول انتخاب موتور آسانسور را برای شما آماده کردیم تا بهتر بتوانید مقایسه کنید:

 

نام برند

 

کشور سازنده

 

توضیحات

 

زیلابگ

 

آلمان

 

بهترین کیفیت را دارد و نسبت به دیگر برندها گرانتر است. این برند پیشنهاد شرکت اوج پیمای افق آسانسور است.

 

آلبرتو ساسی

 

ایتالیا

 

از قدیمی‌ترین برندهای وارداتی محسوب می‌شود که کیفیت و فروش بالایی دارد.

 

هوبر

 

ایتالیا

 

نرمی حرکت و لرزش کم از ویژگی‌های این برند ایتالیایی است که در بازار ایران هم فروش بالایی دارد.

 

ایتال

 

ایتالیا

 

یکی از برندهای پرفروش وارداتی که توان ۵.۵ تا ۷.۳ کیلو وات آن در دسترس است.

 

مونتاری

 

ایتالیا

 

برند آسانسور مونتاری از قدیمی‌های وارداتی در ایران است که کیفیت بسیار بالایی دارد.

 

آرکل

 

ترکیه

 

یک برند ساخت کشور ترکیه که علاوه بر کیفیت ساخت بالا، قیمت مناسبی هم دارد.

 

آرکیش

 

ترکیه

 

یک برند ترکیه‌ای دیگر که از جدیدترین تکنولوژی‌ها در ساخت محصولات خود استفاده می‌کند.

 

بهران

 

ایرانی

 

قدیمی‌ترین برند ایرانی در صنعت آسانسور که محصولاتش کیفیت مناسبی دارند. حرکت نرم و روان از ویژگی‌های آن است.

 

کوپل

 

ایرانی

 

 

 

الکو

 

ایرانی

 

موتور آسانسور IR10 و IR20 کوپل از پر مصرف‌ترین‌های این برند هستند. این برند نماینده شرکت سیکور ایتالیا در ایران نیز است.

 

فرشباف

 

ایرانی

 

یک برند ارزان قیمت که از برندهای ساسی، ایتال و سیکور ایتالیا الگوبرداری کرده است.

 

وبر

 

ایرانی

 

اولین تولید کننده موتورهای گیرلس ارزان قیمت در ایران به شمار می‌رود که کیفیت قابل قبولی نیز دارد.

 

 

 

موتور آسانسور کجا قرار دارد؟

موتور یکی از اصلی‌ترین قطعات تشکیل دهنده آسانسور است که وظیفه تولید انرژی برای بالا و پایین بردن کابین را بر عهده دارد. این قطعه به طور معمول داخل موتورخانه و در کنار دیگر اجزا آسانسور، در بالای ساختمان قرار خواهد گرفت. بسته به نوع آسانسور می‌توان محل موتورخانه را تغییر دارد.

 

با این حال با پیشرفت صنعت آسانسور، امروزه دیگر نیازی به ساخت موتورخانه برای نصب آسانسور نیست. در آسانسورهای روملس یا MRL شما نیازی به ساخت موتورخانه در ساختمان نخواهید داشد.

 

موتور آسانسورهای روملس در بالای چاه آسانسور و در بالای کابین نصب می‌شوند. این مدل از آسانسورها که بسیار پیشرفته هستند، هزینه ساخت و ساز ساختمان را کاهش داده و به دلیل مکانیزم کاری که دارد، هزینه سرویس و نگهداری کمتری را به صاحب ملک متحمل خواهد کرد.

 

آسانسورهای MRL از پیشرفته‌ترین انواع آسانسور هستند و نصب و اجرای آنها نیاز به دانش و آگاهی بالای شرکت آسانسور شما از آن دارد. شرکت اوج پیمای افق اسانسور از معدود شرکت‌هایی در ایران است که آسانسورهای روملس را با بهترین موتور آسانسور خارجی مونتاژ و نصب می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

مشخصات موتور آسانسور

هر موتور آسانسور از اجزای مختلفی ساخته شده که با در کنار هم قرار گرفتن انها کنار هم، موتور آسانسور را تشکیل می‌دهند. مهمترین اجزا عبارتند از:

 

موتور الکتریکی

گیربکس

ترمز الکتریکی

فلکه گیربکس

هر کدام از بخش‌های بالا وظیفه خاصی را در کل سیستم بر عهده دارد. موتور الکتریکی وظیفه تولید نیرو برای تحمل وزن و تردد کابین بین طبقات را دارد.

 

گیربکس وظیفه انتقال نیرو از موتور الکتریکی و تبدیل آن به گشتاور را دارد. ترمز الکتریکی خود از بخش‌های مختلف تشکیل شده که وظیفه ثابت نگه داشتن اسانسور بین طبقات را بر عهده دارد. در نهایت فلکه گیربکس، یک قرقره است که بوسیله قدرت موتور برای جمع و باز کردن سیم بکسل متصل به کابین مورد استفاد قرار می‌گیرد.

 

وزن موتور آسانسور چقدر است؟

وزن موتور آسانسور به نوع کاربری و محل نصب آن بستگی دارد. موتور هر نوع آسانسور وزن خاص خود را دارد.

 

به عنوان مثال آسانسورهایی که وظیفه حمل بار با وزن سنگین را دارند باید از موتورهایی با وزن بالا استفاده کنند تا بتوان توان بیشتری از آن دریافت کرد.

 

به طور کلی میانگین وزن موتورهای آسانسور 140 کیلوگرم است که برای جا به جایی تا  تا وزن 600 کیلوگرم مناسب هستند. وزن هر موتور به برند آن بستگی دارد.

 

خرید موتور آسانسور

انتخاب و خرید موتور آسانسور می‌تواند یکی از پر چالشترین مراحل خرید آسانسور باشد اما اگر اطلاعات کافی درباره آن داشته باشید می‌توانید انتخاب راحتتری داشته باشید.

 

مهمترین موضوع درباره خرید موتور آسانسور، مشاوره شرکت آسانسور به شما است. شرکت آسانسور شما باید بدون درنظر گرفتن منافع شخصی نسبت به راهنمایی صحیح و شفاف اقدام کند.

شرکت اوج پیمای افق آسانسور با دو دهه فعالیت مستمر در صنعت آسانسور ایران، آماده ارائه مشاوره رایگان در زمینه خرید موتور آسانسور مناسب برای پروژه شما است.

قیمت موتور آسانسور

از آنجا که هر پروژه نیازهای فنی و تخصصی خود را دارد، لذا انتخاب مدل مناسب موتور آسانسور نیازمند بررسی اولیه آن است. شما می‌توانید با پشتیبانی شرکت اوج پیمای افق آسانسور تماس بگیرید تا از قیمت روز موتور آسانسور در انواع مختلف اطلاعات کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *