مشاوره آسانسور

مشاوره آسانسور قبل از شروع همکاری با شرکت خدمات دهنده و پیمانکار، لازم و ضروری است. شما با مشاوره خرید آسانسور می‌توانید قبل از صرف هزینه، از نقشه راه و استراتژی پیش روی خود با خبر شوید.

مشاوره آسانسور و نکات قبل از خرید

مشاوره آسانسور چه در رابطه با خرید، طراحی و نصب آسانسور بسیار ضروری است. امروزه آسانسور یکی از اجزای گران قیمت ساختمان محسوب می‌شود و به همین دلیل لازم است کارفرمایان قبل از اقدام به سرمایه گذاری در آن، نسبت به مشاوره آسانسور با شرکت طرف قرارداد خود اقدام کنند.

آسانسور یک سرمایه گذاری بلند مدت است و یک جزء حیاتی در ساختمان شما است. مشاوره خرید آسانسور می‌تواند کمک کند تا مواردی که می توان در زمان خرید آنها را کنترل کرد تا هزینه های مربوط به آسانسور حداقل برسد را شناسایی کنید.

در این مطلب به عنوان مشاوره آسانسور تلاش می‌کنیم شما را با برخی نکات مهم قبل از خرید و طراحی آسانسور آشنا کنیم. مشاوره خرید آسانسور می‌تواند به شما تصویر روشنی از آنچه که قصد انجامش را دارید بدهد تا بتوانید بهترین گزینه را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

مشاوره آسانسور قبل از خرید

تفاوتی ندارد که مشاوره نصب آسانسور در تهران باشد یا دیگر نقاط کشور، شرکت آسانسور طرف قرارداد شما موظف است قبل از شروع کار تمامی نکات لازم را برای شما به طور شفاف بازگو کند تا شما با خیال راحت‌تر بتوانید آسانسور مناسب با سلیقه خود را انتخاب کنید. در هر صورت نکاتی هستند که شرکت مشاور آسانسور شما باید شما را در جریان آنها قرار دهد. در ادامه به طور خلاصه به آنها اشاره خواهیم کرد.

قبل از خرید آسانسور حتما به تعداد نفراتی که قصد استفاده از آن را دارند توجه نمایید. انتخاب ظرفیت مناسب می‌تواند کارآیی آسانسور شما را بهتر کند. هنگام مشاوره آسانسور حتما به این مورد توجه داشته باشید.

باید به وزنی که آسانسور قرار است تحمل کند توجه داشته باشید. شرکت آسانسور، هنگام مشاوره خرید آسانسور این مورد را با شما در میان خواهند گذاشت.

هنگام طراحی و مشاوره آسانسور باید به محیط و فضایی که قرار است آسانسور در آن نصب شود توجه کرد. اگر ساختمان شما پر جمعیت است، نیاز به یک آسانسور بزرگ با سرعت مناسب است. شرکت مشاوره آسانسور موظف است پس از بررسی محیط، بهترین گزینه را به شما معرفی کند.

سرعت آسانسور به اندازه ابعاد و ظرفیت آسانسور مهم است. در هنگام مشاوره آسانسور به این موضوع توجه نمایید.

به هیچ عنوان در طراحی ظاهر زیبا برای آسانسور خود کوتاهی نکنید. آسانسور به عنوان یک ابزار گران قیمت ساختمان باید از طراحی ظاهری مناسبی برخوردار باشد. این موضوع نه تنها بر ظاهر ساختمان شما تاثیر مثبت می‌گذارد، بلکه بر قیمت آن هم تاثیر گذار است.

سعی کنید از مرغوب بودن کیفیت قطعات و استاندارد آنها مطمئن شوید. فراموش نکنید که آسانسور مستقیما با ایمنی و سلامتی افراد در ارتباط است. به خاطر همین موضوع به هیچ عنوان جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها، از قطعات بی کیفیت استفاده نکنید. یک شرکت مشاوره آسانسور معتبر موظف است، شما را از خرید قطعات بی کیفیت منصرف کند.

مشاوره آسانسور و نکاتی که باید قبل از خرید به آنها توجه کنید

مشاوره آسانسور قبل از خرید به شما امکان این را می‌دهد که از نکاتی که شاید کمتر به آن دقت کرده بودید، مطلع شوید. در ادامه به برخی از مواردی که قبل از طراحی و نصب آسانسور، نیاز به مشاوره دارند خواهیم پرداخت.

– از نصب سیستم‌های اختصاصی خودداری کنید

بسیاری از آسانسورهای جدید انحصاری هستند یا دارای اجزای اختصاصی زیادی هستند که فقط خود شرکت تولید کننده آن انحصار قطعات آن را در اختیار دارد.
اگر یک سیستم اختصاصی نصب کنید، تنها گزینه شما برای ارائه خدمات به شما در آینده، احتمالاً پیمانکاری می‌باشد که آن را نصب کرده! قطعات اختصاصی آسانسور، هزینه‌های تعمیر و نگهداری رقابتی را دشوار یا غیرممکن می‌کند.
استفاده از قطعات و سیستم‌هایی که اکثر پیمانکاران استفاده می‌کنند و در دسترس همه است، می‌تواند باعث ایجاد بازار رقابتی شود که در نتیجه قیمت آن نیز متناسب‌تر است.

– قیمت تعمیر و نگهداری طولانی مدت و تایید شده از طرف پیمانکار خود را از قبل دریافت کنید.

فروش یک آسانسور اختصاصی با قیمت پایین به پیمانکار عمومی، و سپس بستن قرارداد تعمیر و نگهداری بیش از حد به مالک ساختمان، یک روش معمول در صنعت آسانسور است.
با تجهیزات اختصاصی استفاده شده در هر آسانسور، معمولاً برای مالک ساختمان دشوار یا غیرممکن است که پیمانکار تعمیر و نگهداری دیگری را پیدا کند که بتواند به درستی آسانسور را سرویس کند.
در این حالت، مالک ساختمان انتخاب چندانی ندارد، جز اینکه توافق نامه تعمیر و نگهداری با قیمت بالا را بپذیرد. برای جلوگیری از این وضعیت، قبل از خرید و هنگام مشاوره آسانسور، پیشنهاد نصب، تعمیر و نگهداری را بررسی و مقایسه کنید. این کار می‌شود در دراز مدت به شدت از هزینه‌های اضافی شما کاسته شود.

– به قابلیت‌های خدماتی پیمانکار نصب کننده اسانسور دقت کنید

برخی از پیمانکاران تاسیسات، خدمات اضطراری ارائه نمی‌دهند و یا برخی از موقعیت‌های جغرافیایی را سرویس نمی‌دهند. قبل از تصمیم‌گیری برای خرید آسانسور، با برخی از شرکت‌های تعمیر و نگهداری آسانسور در همان شهری که پروژه شما در آن است، صحبت کنید.
از یک شرکت خدمات آسانسور محلی که به آن اعتماد دارید، مشاوره آسانسور بگیرید تا به شما در درک هرگونه نگرانی برای خدمات طولانی مدت در مورد تجهیزات آسانسور کمک کند. شرکت‌های خدمات آسانسور معمولاً در زمینه انواع تجهیزات تجربه دارند. در واقع شرکت‌های معتبرتر بدشان نمی‌آید که تجربه خود را با شما به اشتراک بگذارند.
شرکت آسانسور شما باید ارائه خدمات آسانسور شما را حداقل 10 تا 25 سال تضمین کند. هنگام مشاوره آسانسور حتما به این موضوع دقت کنید.
در صنعت آسانسور معمول است که نصب اولیه آسانسور را به قیمت کمتر بفروشند، و سپس با بستن قراردادهای تعمیر و نگهداری گران قیمت، آن را جبران کنند.

– بررسی سابقه پیمانکار در ایجاد هزینه‌های اضافی و تاخیر در تحویل پروژه ها

برخی از پیمانکاران نصب آسانسور، در مراحل نصب و اجرا آن، شما را متحمل هزینه‌های اضافی که در قرارداد قید نشده می‌کنند. این هزینه‌ها گاهی ممکن است تا 50 درصد قیمت کل قرارداد نیز باشد.
شرکت‌های معتبر، پروژه شما را در تاریخ مشخص و بدون هزینه‌های اضافی به پایان می‌رسانند.
بهترین کار این است که با سایر مالکان ساختمان و پیمانکاران عمومی صحبت کنید، تا ببینید آنها ترجیح می‌دهند با کدام شرکت آسانسور، هم برای نصب و هم برای تعمیر و نگهداری کار کنند.
عقب افتادن زمان تحویل پروژه‌ها در صنعت آسانسور، یک اتفاق رایج است. همچنین با توجه به طولانی بودن زمان ساخت و نصب تجهیزات آسانسور، ممکن است هزینه‌های اضافی نیز برای اطمینان از تکمیل به موقع آسانسور پیش بیاید. این هزینه‌ها نباید بیشتر از 10 درصد کل قرارداد باشد.

– قبل از خرید و هنگام مشاوره خرید آسانسور به زمان فرسودگی آسانسور توجه کنید.

برخی از تولیدکنندگان تجهیزات آسانسور در هنگام فروش محصولات خود به صراحت عمر مفید آنها را بیان می‌کنند. به عنوان مثال اشاره خواهند کرد که مالکان باید پس از 10 تا 15 سال از گذشت عمر آسانسور، نسبت به بازسازی و نوسازی آن هزینه بکنند. گاهی هم ممکن است نیاز به نوسازی آسانسور، کمتر از تاریخ اشاره شده شرکت ‌باشد.
قبل از مشاوره آسانسور لازم است به گذشته شرکت نگاه کنید و ببینید که آیا در ارائه خدمات و پشتیبانی بلند مدت، سابقه خوبی دارد یا نه. آنچه که در گذشته اتفاق افتاده می‌تواند آینده کاری آن را نیز به شما نشان دهد.
سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که رابطه قوی و طولانی مدتی با تولیدکنندگان قطعات و تجهیزات آسانسور داشته باشد تا در زمان مورد نظر با مشکل مواجه نشوید.
از آنجایی که هزینه یک نوسازی معمولی اغلب در محدوده 50٪ تا 80٪ هزینه یک آسانسور جدید است، انتخاب آسانسوری با چرخه عمر طولانی‌تر می‌تواند بهترین تصمیم برای شما باشد.

– به اندازه کافی در ساختمان خود آسانسور نصب کنید

مطمئن شوید که ساختمان خود را با آسانسورهای کافی طراحی کنید تا به کسانی که از آسانسور استفاده می کنند خدمات رسانی کند.
اگر حس می‌کنید ساختمان شما ممکن است ترافیک زیادی در داخل و خارج از هر طبقه داشته باشد، ممکن است نیاز به نصب یک آسانسور اضافی داشته باشد. اضافه شدن یک آسانسور باعث می‌شود در صورت خرابی یکی از آنها، حداقل یک آسانسور در اختیار شما باشد و امکان ادامه سرویس به طبقات را فراهم کند.

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، تفاوتی ندارد مشاوره نصب آسانسور در کرج باشد یا تهران! مشاوره آسانسور در هر کجا که باشد دید بهتری از هر آنچه که در آینده قرار است اتفاق بیفتد به شما می‌دهد. مشاوره و طراحی آسانسور بهترین گزینه برای شما قبل از صرف هر هزینه‌ای می‌باشد.

مشاوره و کارشناسی در انتخاب انواع آسانسور و پله برقی متناسب با کاربری ساختمان

با انجام محاسبات ترافيکی و در نظر گرفتن محدوديتهای ابعادی و ملاحظات اقتصادی برای پروژه هايی که در حال انجام ميباشند، سعی مي شود مناسبترين آسانسور یا پله برقی (بهينه ترين از لحاظ تعداد، ظرفیت، سرعت و نوع) که هم ملاحظات ترافيکی و هم ملاحظات ابعادی را مد نظر قرار دهد انتخاب شود.

مشاوره در طراحی و نصب آسانسور و پله برقی
پس از آناليز ترافيک و بررسی محدوديتهای ابعادی که بر اساس برداشت اطلاعات اوليه از طريق بازديد از محل و يا نقشه های ابعادی و مشاوره با کارفرما صورت ميگيرد، طراحی آسانسور براساس ويرايش دوم مقررات ايمنی آسانسورهای الکتريکی و مطابق با استاندارد اروپايی EN81 در سه فاز زیر انجام می شود.

شرکت اوج پیمای افق توسط شرکت اروپایی WITTUR نمایندگی فروش قطعات را داراست و با استفاده از تکنولوژی مدرن توانسته کابین با دیواره قوس دار سازگار با آرگونومی بدن انسان و سیستم های مقاومت در برابر زلزله و همچنین سیستم های هوشمند کاهش مصرف انرژی را طراحی، ساخت و ارائه نماید.

شرکت اوج پیمای افق در دو سال متوالی جزو 10 شرکت پرفروش آسانسور و پله برقی در سطح کشور عزیزمان بوده و با در اختیار داشتن بروزترین دانش فنی و اجرای انواع آسانسورهای:

کششی
گیرلس
روملس(MRL)
هیدرولیک
خودروبرها
آسانسورهای پاناروما
آسانسورهای بیمارستانی
آسانسورهای سنگین صنعتی
و همچنین انواع پله برقی، پیاده روهای متحرک و ماشین برهای صنعتی همواره مطابق با استانداردهای مطرح و روز دنیا EN81 و EN115 بوده و با گارانتی 18 ماه و 15 سال خدمات پس از فروش مفتخر به خدمت گزاری می باشد.

تجربه مدیریتی و اجرایی در اکثر پروژه های بزرگ و ملی کشور و تامین برترین قطعات و بهترین خدمات برگ برنده و متمایز بودن اشرکت اوج پیمای افق بوده و بدین ترتیب این شرکت آمادگی کامل خود در اجرای انواع آسانسورهای پیشرفته و پله برقی اعلام مینماید.